Ca mai toată lumea, la cumpărături de valoare mai mare, fac o mini cercetare de piață, mai exact caut pe Google pentru a mă informa și a cumpăra în cunoștință de cauză. Am învățat în timp să nu mă pripesc și să mă documentez puțin înainte de a lasa să-mi plece banii de pe card. Dacă abandonez coșuri, ele nu mă abandonează pe mine, și iac-așa mi se întâmplă să intru din nou în următoarele zile pe reclamele țintite în online și să mă mai documentez puțin. Dacă am nelămuriri sun și aștept soluția companiilor și expertiza acestora care să mă ajute și să mă convingă.
Dacă acea persoana își cunoaște produsele, dacă știe să îmi explice și să mă ghideze, m-a câștigat. Dacă nu, reiau cercetările, dar pe alte platforme.
De curând am vrut să îmi iau un flipchart, așa că, după vreo două zile de sondări de piață și luat notițe de modele, tarife și oferte, încep să sun. Eram aproape convinsă de un anumit produs de pe un site dar nu înțelegeam detaliile a trei oferte pe care le aveau. La telefon, o doamnă îmi cere codurile să poată verifica și îmi spune că de fapt produsul de bază (aka flipchartul) e același, iar diferență consta în consumabilele din pachet. Doar că … două oferte diferite că preț, conțineau exact aceleași obiecte. Nu mi-a putut da prea multe detalii nici despre oferte, nici despre despre flipchart, ci doar că nu au avut reclamații pentru acel model. În ce privește livrarea, mi-a spus că urma să fie făcută abia peste câteva zile deoarece urma o sărbătoare legală. Ce mai, doamna m-a convins să… nu cumpăr de la ei.
Acea companie plătea pentru a se promova pe Facebook, pe Google, pentru optimizare SEO etc deci exista buget de marketing pentru generare de prospecti și conversia lor. Dar oamenii care să susțină aceasta campanie de marketing? Pe ei nu i-au luat în calcul și totuși, ei sunt cei ce pot determina reușita sau nereușita unei vânzări. Cine știe câți clienți că mine or mai fi fost, care în loc să cumpere de la ei, au găsit un alt furnizor care să știe să comunice și să facă în așa fel încât să încheie afacerea?
Fie că vorbim de o afacere offline sau online, expertiza vânzătorilor sau oamenilor din Customer Care și abordarea acestora pot face diferența. Poți investi mii de euro în reclame. Acestea pot da rod pe moment, dar fară susținerea oamenilor din front line se dovedesc ineficiente pe termen lung. Oamenii fac diferența. Investește în ei pentru a-i forma, atât în zona tehnică cât și în cea de comunicare și vei vedea cu siguranță avantajele.