Dumneavoastra nu trebuie sa asteptati, sunteti in vacanta!

« Dumneavoastra nu trebuie sa asteptati, sunteti in vacanta! Noi, noi suntem la serviciu !» Atat de mult m-au uns la suflet cuvintele acestui proprietar de bar de pe plaja, care, desi barmanul lipsea, a venit si mi-a facut repede cafeaua, ca sa ma bucur din plin de plaja in timpul meu limitat de vacanta. O atitudine amabila, empatica si in acelasi timp personalizata, sfarsita printr-un zambet larg.  Si totusi, desi proprietarul avea acea orientare client, nu a reusit sa insufle acelasi vibe si oamenilor sai. Cei doi barmani, care erau acolo zi lumina, isi faceau meseria corect, erau respectuosi, pregateau bauturile ca la carte dar, cu toate acestea, pareau doi robotei bine programati, cu zambete rare, care imediat ce terminau de servit un client spuneau : Multumesc ! Cine este urmatorul ?

Si, cum setea pe plaja parca e mai mare precum cea de acasa, am ajuns de mai multe ori pe acolo. Calitatea bauturilor era ok, servirea era ok, dar fara acel “ceva care sa faca diferenta”. Veti spune ca sunt carcotasa, ca oamenii erau obositi, pentru ca lucrau mult si intrau in contact cu mii sau poate zeci de mii de turisti pe parcursul verii. Cu siguranta ca asa este, dar chiar aici este diferenta. Sa reusesti sa faci clientii sa se simta de-ai casei, sa revina cu placere, sa TE vada pe tine si SA CUMPERE de la tine si nu de la barul de alaturi sau de la magazinul din colt.

Un barman bun iti poate recomanda, te poate face sa scoti cu placere din buzunar mai mult decat ti-ai planificat. Un barman bun isi cunoaste clientii de la a doua vizita. Un barman bun isi castiga bacsisul cu usurinta. Un barman bun e un vanzator bun ! Tu, ca antreprenor, alege-ti oamenii de vanzari nu numai pe baza cunostintelor tehnice in domeniu, ci mai degraba pentru abilitatile lor, asa numitele soft skills. Tehnica se invata, dar calitatile de relationare muult mai greu, si cu eforturi atat din partea angajatului cat si a companiei.

Lee Cockerell, fost manager executiv pentru 13 ani al Disneyland World,  ce a avut in subordine o echipa de peste 40 000 de oameni, considera ca secretul succesului sta in echipa sa. Dar pentru asta trebuie:

  1. Sa angajezi oamenii potriviti
  2. Sa instruiesti oamenii foarte bine
  3. Sa ii respecti si sa ii motivezi

Si acest lucru e valabil pentru orice business care doreste sa–si tina clientii aproape !

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *