Cu siguranță, cel puțin o dată în viață ai auzit expresia « Dai un ban, dar stai în față ». Ei bine, ea se aplică pentru a evidenția calitatea unui produs sau serviciu, dar se aplica din ce în ce mai mult și în serviciile adresate clienților (Customer Care).
Dar pentru ce servicii suntem dispuși să plătim mai mult în calitate de clienți?
#1. Expertiza reprezentanților de vânzări (în general când ai nevoie de informații tehnice corecte și bine documentate asupra produselor/ serviciilor pe care le cumperi)
#2. Servicii personalizate (cunoașterea istoricului clienților, a preferințelor și a nevoilor acestora)
#3. Serviciul clienți bun și eficient, care remediază eventualele neclarități sau reclamații rapid, fară prea multa birocrație și bătăi de cap
#4. Marca – oamenii cumpără o anumită marcă, pentru că au încredere în reputația acelei companii
#5. Ușurința de cumpărare (în mediul online, platformele bine realizate și optimizate)
#6. Rapiditate de livrare (de multe ori preferi să plătești mai mult pentru un curier privat decât pentru serviciile Poștei Române)
Ce soluții poți aplica?
Așadar, pentru a te număra printre cei preferați de către clienți, iată câteva metode eficiente:
- Cunoaște-ți clienții și încearcă să ai o relație reală cu aceștia
- Ușurează-le procesul de cumpărare, eliminând pe cât posibil obstacolele sau informațiile foarte stufoase
- Rezolvă problemele clienților și fă mai mult decât așteaptă ei de la tine
- Fii transparent și corect
- Profită de orice ocazie pentru a-i impresiona. Poți citi aici cum fac asta cei de la Disneyland, maeștri ai magiei.
- Investește în staff-ul care se ocupa de clienți (vânzări+customer care), atât pe partea de expertiză cât si pe cea de comunicare. Ei sunt imaginea companiei tale, așadar e esențial ca ei să reflecte valorile pe care iți dorești să le promovezi.
Fă în așa fel încât experiența de cumpărare a clienților să fie plăcută de fiecare dată. Astfel îți vei asigura loialitatea lor și o creștere susținută a veniturilor companiei tale. Având încredere în serviciile tale, ei vor reveni către tine ori de câte ori vor avea ocazia.