Avem niste bluze la oferta, vreti sa le vedeti? Merg de minune cu acesti pantofi!

woman, shopping, lifestyle-3040029.jpg

Vad in vitrina o  pereche de pantofi, frumosi si colorati.  Intru in magazin sa ii probez. Fiind intre numere, imi gaseasc greu incaltaminte potrivita. Din pacate, acele minunatii din vitrina, erau de a dreptul incomode.

Domnisoara din magazin mi-a aratat si alte modele similare.  Am probat 4 sau 5 perechi, am stat, m-am plimbat, m-am gandit, m-am razgandit, i am dat inapoi. In nici un moment nu am simtit ca o deranjez, ci din contra, ca ar fi vrut sa imi gasesc o pereche in care sa ma simt bine. Si intr un final apoteotic,  am gasit o pereche care sa-mi  indeplineasca criteriile.

Dupa ce ma incalt, pentru a plati, domnisoara imi spune  « Avem niste bluze care sunt la oferta, pentru ca se termina vara. Vreti sa le vedeti ? Una din ele ar merge perfect cu perechea aceasta de pantofi». « Ba da », incuviintez si ma indrept alaturi de dansa spre zona indicata, cu interes déjà crescut.

As fi putut iesi din magazin exact cum am intrat, pentru ca obiectul interesului meu nu mi se potrivea.

Va spun doar ca am plecat de acolo cu o pereche de pantofi si cu doua bluze. Si asta, doar pentru ca vanzatorul si a dat interesul sa ma ajute, mi-a castigat increderea prin atitudinea si rabdarea avute la inceput si prin optiunile pe care mi le-a prezentat.  E o situatie win win –  clientul e multumit, a intrat in magazin pentru o pereche de pantofi si a plecat cu pantofii si o doua noi tinute, compania e multumita (a vandut o pereche de pantofi si doua bluze).

Un bun vanzator stie sa asculte activ, sa ofere solutii in baza acestei ascultari si sa aduca plus valoare atat pentru client cat si pentru compania in care lucreaza.

Interes pentru nevoile clientului, propunere de solutii, iar in momentul cumpararii, propunere de produse complementare (cross-sell) – iata cum poti sa-ti cresti vanzarile printr-o buna comunicare cu clientul in momentul achizitiei. Si acel client te va cauta din nou, cu urmatoarea ocazie.

Fie ca vorbim despre retail sau alte domenii (bancar, medical, etc) , in vanzari, tehnicile de comunicare cu clientii sunt esentiale. Unele persoane sunt nativ dotate la capitolul comunicare, in timp ce altele, pot  fi ajutate sa-si dezvolte aceste competente, pentru a se alinia la standardele companiei.

Ajuta-ti oamenii sa creasca, pentru ca, la randul lor si ei vor contribui la cresterea companiei tale!

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *