Florareasa si buchetul mic de flori

De curand am descoperit in piata o florareasa (producator local), care face niste buchete minunate, demne de o florarie respectabila de cartier. Doamna nu are studii in domeniu, nu-ti imagina niste buchete ultra elaborate, frumusetea lor stand tocmai in simplitate, in combinatiile  de culori si in modul lor de aranjare.  E lucru rar in piata, unde  nimeni nu se preocupa de compozitiile florale.

 Cateodata imi ofer mie cate un buchet, dar s-a intamplat de curand sa mergem in vizita la prieteni mai des, asa ca am vizitat-o de trei ori in decurs de vreo doua saptamani si de fiecare data buchetele ei mi-au bucurat simturile si oamenii dragi.  La fiecare intalnire, imi spunea ce flori contine buchetul, cum sa le pastrez in vaza si cam cat tin dupa ce sunt taiate.

Ultima data, spre marea mea surpriza, pe langa flori, am primit si un mic cadou…am cumparat doua buchete si, dupa ce am platit, doamna mi-a oferit un buchetel mai mic, pentru sufletul meu.

In general tot ce primim in plus sau « gratis » la cumparaturi ne bucura, si sunt multiple studii de marketing si de fidelizare a clientilor concentrate in jurul acestor strategii. Din perspectiva clientului insa, ele conteaza realmente doar cand programul de beneficii merita, cand cadoul primit ii poate fi realmente util clientului sau cand aduce plus valoare pentru client.

In cazul de fata, nu m-ar fi incantat la fel daca mi-ar fi dat seminte de flori, pentru ca nu as fi avut ce sa fac cu ele, dar acel mic buchet imi bucura si acum casa.

Pentru a intari  increderea clientilor in companie si a-i fideliza, vezi ce ii intereseaza exact si ofera-le un plus exact in directia aceea. Aceasta se aplica indiferent de domeniul de activitate, fie ca esti producator local, freelancer, companie mica sau mare. Poate fi vorba de mostre, de o sedinta gratuita prin care sa poata testa si alte servicii pe care le oferi sau poate chiar de expertiza ta, pe care nu o gaseste in alta parte.

Cateodata e foarte simplu sa afli ce ii intereseaza, iti spun ei direct, alteori insa trebuie sa-ti pui la treaba spiritul de detectiv, prin intrebari bine tintite si ascultare atenta sau sondaje de satisfactie.

Dovedind interes pentru clienti te apropii de ei, le castigi increderea in companie si ii determini sa revina ori de cate ori vor avea nevoie !

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *