Cum sa-ti pastrezi clientii

Duminica seara. Ne intalnim cu niste prieteni in centru si alegem o terasa pe o strada pietonala. Terasa mare, pe jumatate goala,  ne pozitionam  la margine, astfel incat sa se poata juca cei mici fara sa alerge printre mese.   Ne preia chelnerul, grabit, ne uneste doua mese, fara sa numere exact cati suntem. Mai cerem un scaun, ne asezam. Intre doua vorbe, citit menu si raspuns la intrebarile copiilor, revine domnul cel grabit si ne intreaba daca poate lua comanda. Da vrem, ne grabim si noi, desi nu ne grabeam cu doua secunde mai devreme,  hai mai repede sa comandam. Apoi, asa cum se procedeaza de obicei, ne repeta comanda, dar intr-o viteza care nu- ti lasa timpul sa procesezi daca ceea ce-ti citeste el este si ceea ce s-a comandat.  Ne aduce comanda, freshurile copiilor aveau gheata, da, nu am specificat, dar sunt locatii unde acest lucru  este intrebat de chelner. Scoatem gheata, radem glumim, la un moment dat vine patronul locatiei, sa debaraseze masa, ii multumim, el ne multumeste la randu-i si ne intreaba daca am mai dori ceva. Atitudinea lui a fost diferita total de cea a chelnerului.

Sunt secvente tipice in serile aglomerate  in cafenele si restaurante, unde experienta clientului nu conteaza sau conteaza extrem de putin. Oamenii ies in baruri sa se relaxeze, sa se simta bine. Angajatii din cafenele si restaurante, prin atitudinea lor, pot contribui la starea de bine, sau din contra. Daca abordarea lor este rapida, impersonala, nu vor da clientilor dorinta sa revina. Clientii uita ce-au comandat, cat au platit, dar nu uita cum i-ai facut sa se simta. Emotia este cea care sta la baza revenirii intr-un anume loc. Poate ca unii manageri inteleg acest lucru dar nu reusesc sa il transmita si echipelor lor.

Asculta-ti clientii, vezi ce vor, identifica-le nevoile (la familiile cu copii mici se intreaba constant despre gheata in bauturi, de exemplu), arata-le ca te bucuri ca au venit in locatia ta…. este atat de simplu 😊

Sau vei ramane cu terasa pe jumatate goala, intrebandu-te ce metode de promovare ai mai putea folosi pentru a-ti atrage clienti.

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *