Acum în preajma Crăciunului, generozitatea este starea de spirit cel mai des întâlnită și solicitată în jurul nostru.
Peste tot, atât în fizic cât și în online sunt campanii de implicare și colectare, al căror scop principal este fie acela de a aduce un zâmbet și o bucurie cât de mică pe chip unor persoane cu care soarta nu a fost prea darnică, fie cel de a mări gradul de implicare al cetățenilor în societatea civilă.
Pe lângă partea umană atât de necesară beneficiarilor acestor campanii și societății în care trăim, businessurile pot avea de câștigat raliindu-se unor cauze umanitare, ecologice sau de orice alta natură.
Când tu că antreprenor susții o anumită cauză în care crezi, vei găsi în piață clienți care să vină spre tine tocmai din acest motiv, pentru că rezonează cu valorile tale.
Ca și companie, este foarte important să nu folosești aceste campanii doar ca strategie de marketing deoarece, fară o implicare sau o coerență a acțiunilor tale în aceasta direcție, acest lucru se poate întoarce că un bumerang.
În cazul în care clienții vor detecta sau vor afla că obiectivul tău principal a fost de fapt promovarea sau poate camuflarea altor acțiuni, iți vei pierde credibilitatea și implicit clienții.
Un exemplu de acest gen la scara macro îl constituie « greenwashingul» conform unui studiu Global Witness citat de Euronews, pe scurt diferența între faptul că băncile din UE au politici afișate în care se implică în lupta împotrivă schimbărilor climatice, și faptul că ele continuă să finanțeze masiv companii care sunt impllicate direct în procesul de defrișare.
Este de dorit ca fiecare companie sau individ să susțină după puterile sale, o cauză în care crede așa cum este de dorit mărirea gradului de implicare al fiecăruia dintre noi în societatea în care trăim, atât în plan local cât și global. Însă și mai importante sunt autenticitatea, transparența și coerența acțiunilor în aceasta direcție, pentru a-ți inspira și păstra clienții !