Ce este experiența clienților? Este percepția acestora despre companie, care se formează încă din momentul în care clientul află despre aceasta și se termină după achiziție.
Daca experiențele noastre în raport cu o companie sunt mai degrabă bune, dar fară a fi ieșite din comun, de obicei nici nu le acordăm atenție, considerându-le normale. Problema se pune fie atunci când faci comparație cu o alta experiență mai bună sau când lipsește o veriga și ceva nu merge cum ar trebui. În acest ultim caz, pentru a nu se ajunge la o experiență negativă, rapiditatea soluționării oricărei situații este cheia, cu un minim de efort pentru client.
De obicei, Serviciul Clienți sau reprezentanții comerciali sunt cei ce preiau comunicarea atât în etapa de preachizitie cât și în cea post achiziție. De asta este bine să ai un personal format și informat, atât pe partea tehnică dar și pe cea de comunicare cu clienții.
Sunt nenumărate situațiile în care personalul poate face diferența, transformând o experiență de cumpărare într o experiență bună sau.. mai puțin bună, demnă de recenzii negative.
Să vă dau un exemplu proaspăt din familie: Face sora mea comandă la o librărie online. Când vin cărțile, constată că are o carte în dublu exemplar.”Ei, se mai întâmplă!” Sună la serviciul clienți, persoana peste care dă îi explica să returneze cartea pentru a primi ceea ce comandase. Deși a indicat la telefon că nu poate recepționa cartea în prima parte a zilei, fiind că mai tot omu` la serviciu, persoana de la capătul firului nu a transmis informația mai departe și curierului. Astfel încât, a urmat un joc de-a prinselea cu acel curier prin oraș pentru a evita sediul firmei de curierat sau o nouă livrare de dimineață. În fine, s-au întâlnit, a luat pachetul..ajunge acasă, nerăbdare maximă, îl deschide. Când ce să vezi?! Exemplarul era identic cu cel primit prima dată …
Povestea continuă, nu stiu dacă și cum vă intra în posesia cărții dorite și plătite, însă, ceea ce stiu cu siguranță, e finalul…va renunța la a mai comanda de la acea librărie…
Dacă reprezentantul companiei ar fi ascultat activ, ar fi înțeles situația și ar fi transmis corect mai departe nevoile și așteptările clientului, situația ar fi putut fi remediată în favoarea companiei.
Faptul că acel angajat nu a știut să gestioneze corect situația, a costat compania bani (prin plata retururilor), pierderea unui client și pierderea unor alti posibili clienți în urma unui review negativ. Așadar formarea reprezentanților comerciali atât în cunoașterea produselor și serviciilor oferite și în comunicare trebuie privită ca o investiție, nu un cost, aceasta aducând companiei un capital de încredere.
Experiența pe care compania ta o oferă clienților te poate diferenția pe piață ca business și te va ajuta să iți reții clienții. Deși Serviciul clienți are o abordare reactivă, urmare a unei situații sau solicitări, este bine ca, în proactiv să ai grijă de ceea ce ar putea experimenta clienții tai în relația cu compania ta. Este un truism faptul că serviciul clienți este un plus pentru orice business. Sondaje recente arată că peste 60% dintre clienți consideră Serviciul clienți ca parte esențială a unei experiențe de cumpărare.
De aceea este bine sa te asiguri că are toate instrumentele necesare pentru a aborda corect fiecare solicitare. Alături de traininguri de comunicare, trebuie să creezi niște standarde, astfel încât să te asiguri de calibrarea experienței clienților.
Așadar, iată o oportunitate pentru companii să se diferențieze în ochii clienților și să ajungă să creeze o relație pe termen lung cu aceștia!
Pingback: - GRIFIN - Consultanta si training in Servicii Clienti