Clientul grabit poate deveni un client nemultumit

bell, hotel, call-3708209.jpg

Sa stii sa te adaptezi fiecarui client reduce foarte mult numarul clientilor nemultumiti. De asemenea, sunt cateva lucruri simple pe care le poti utiliza in abordarea clientilor si care scad sansele de a genera nemultumire in randul clientilor
Nu demult ma opresc la farmacie…cateva persoane inauntru, asa ca prefer sa astept afara…copiii fugeau in dreapta si-n stanga, vroiau inauntru, afara, peste tot. Langa mine, ajunge si un domn inalt in varsta, nerabdator, uitandu-se prin geam. «Sunt la rand »ii spun. Asteptam…intru inauntru, domnul intra si el. Pleaca clientul din fata mea, eu usurata ca s-a terminat asteptarea dau sa ii spun farmacistei ce vreau, cand vad ca se uita spre domnul in varsta care se tot apropia de ghiseu « Spuneti va rog, domnul era primul zise ea, uitandu-se spre mine» . Mi-a sarit tandara, va dati seama, si desi am reactionat civilizat si am fost servita pana la urma inaintea domnului respectiv, frustrarea pe care mi-a generat-o m-a determinat sa-mi spun ca nu voi mai calca pe acolo.
Fiecare client are grijile lui, unii sunt mai politcosi, altii mai putin, unii mai grabiti, altii mai putin grabiti.
In orice spatiu unde exista interactiune directa cu clientii, principiul nescris si acceptat de toata lumea este primul venit primul servit. Si orice abatere de la aceasta regula trebuie sa vina din partea clientului si nu a reprezentantului comercial.
Clientii grabiti se pot transforma foarte usor in clienti nemultumiti si sunt cateva lucruri pe care le poti face, pentru a nu genera si alte frustrari in afara de cea a timpului pe care acel client il pierde stand la rand.

Cand un comerciant nu respecta ordinea servirii clientilor in functie de principiul enuntat mai sus, se considera ca prioritizeaza unul dintre clienti si ii acorda acestuia mai multa importanta. Statisticile spun ca 68% dintre clienti parasesc o companie dearece se simt neimportanti sau ignorati…Asadar iata cat de importanta poate fi o abordare gresita de la o replica aparent insignifianta. Este ceea ce mi s-a intamplat si mie.
Ce poate face un reprezentant vanzari astfel incat sa limiteze nemultumirea clientilor tai in cazul in care s a format un rand ?
1) Sa intrebe « Cine este urmatoarea persoana ?» sau « Cine este la rand ? ». Nu trebuie sa deduca. Clientii isi stiu déjà ordinea, sau chiar daca exista disensiuni acolo, ele nu vor fi directionate catre companie.
2) Sa le explice de ce dureaza si sa ii asiguri ca isi da toata silinta sa duree cat mai putin. Daca este posibil sa anunte si cat va dura exact, pentru a seta corect asteptarile.
3) Sa multumeasca pentru rabdare adresandu-se tuturor, nu numai primei persoane

Acum mai mult ca niciodata, timpul clientilor tai este foarte important. Unii oameni nici nu raman la rand, daca s a format déjà unul, ajungand probabil sa cumpere din alta parte. Pentru cei care aleg sa ramana, corectitudinea este foarte importanta. Si empatia de asemenea, mai ales cand conditiile de siguranta impun distantarea si asteptarea de cele mai multe ori in afara spatiului comercial.

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *