Trăim vremuri pe care sincer nu am crezut că le voi trăi pe parcursul vieții mele. Cu bucurie însă, constat în jurul meu o mobilizare civică exemplară, atât din partea oamenilor (persoane fizice) cât și din partea ONG urilor și companiilor care pun în slujba celor aflați în nevoie resurse atât de necesare, dând dovadă de umanitate și empatie.
Umanitatea și Empatia
Acestea sunt două cuvinte cheie care, deși neconștientizate poate pe deplin, sunt adânc înrădăcinate în sufletul oamenilor. Companiile care dau dovadă de umanitate, raliindu-se unor cauze în care cred, vor câștiga pe termen lung un segment de clienți care susține acele cauze și rezonează cu valorile companiei. Psihologul Daniel Goleman, autor al cărții ”Inteligența emoțională” spunea că atenția este esențială în construirea empatiei. Tot el spunea că trecerea de la compasiune la empatie se face prin simpla observare a nevoilor celorlalți. Că empatia este un principiu esențial al experienței clienților este un lucru deja bine știut, însă este încă foarte puțin utilizat în mediul de business. Empatia înseamnă să privești provocările prin ochii celorlalți.
Grija autentică sau publicitate mascată?
Percepția clienților joacă și aici un rol extrem de important, pentru că, deși memoria noastră este foarte solicitată, fiind bombardați de mii de informații în fiecare zi, percepțiile rămân. Cu cât acțiunile unor companii sunt mai autentice, cu atât percepția asupra acesteia va fi una pozitivă, crescandu-și foarte mult capitalul de încredere! Un articol legat de implicarea companiilor în campaniile umanitare poți găsi și aici. Linia este câteodată foarte subțire și foarte ușor de trecut în ceea ce privește scopul unor acțiuni, iar clienții penalizează aceste aspecte.
Mai mult decat atat, in societatea de astăzi clienții cer și apreciază transparența, astfel încât trebuie să fii cât mai deschis in comunicarea acțiunilor pe care le faci.
Ideal este ca valorile fiecarei companii să se regăsească în practica lor din comunitate. Cu cât tu ca și companie iți cunoști clienții mai bine, le cunoști valorile și le împărtășești, cu atât vei fi în topul preferințelor acestora. Legăturile care se formează astfel sunt mult mai durabile și mai benefice pe termen lung pentru ambele părți, deoarece se crează un parteneriat bazat pe încredere și respect al valorilor comune. Societatea s-a schimbat. Suntem mai implicați, mai dornici sa ajutam, iar situațiile de criză profundă precum aceasta pe care o traversăm, îngroapă orgolii și construiesc eroi urbani.
Buna, cred ca blogul tau ar putea avea probleme de compatibilitate cu browserul. Cand ma uit la site-ul dvs. in Safari, arata bine, dar la deschiderea in Internet Explorer, are unele suprapuneri. Am vrut doar sa va avertizez rapid! In afara de asta, minunat blog!
Buna Iulia, multumesc mult pentru apreciere si sfat! Verific cu cei care se ocupa de site sa vedem daca gasim vreo solutie. Multumesc !