Experienta clientilor in centrele de infrumusetare – o necesitate pentru cresterea businessului

expocosmetics, presentation, model-1314554.jpg

Ca in orice domeniu, concurenta in industria beauty este extrem de mare, cu o clientela tot mai exigenta.

Asteptarile clientilor sunt direct proportionale cu tarifele prestatiilor, acestea reprezentand de cele mai multe ori garantia unor servicii de calitate. Majoritatea nemultumirilor apar atunci cand experienta pe care o au clientii la salon este sub asteptari. O experienta buna este data de priceperea si indemanarea expertului in primul rand, insa si de alti factori precum atitudinea generala, igiena, profesionalismul angajatilor.

Factorii ce contribuie la crearea experientei pot influenta achizitia/retentia clientilor la fiecare punct de contact din “calatoria unui client” in relatia cu salonul tau.

⃟Inainte de vizita la salon: recenziile sunt importante pentru un potential client, seteaza alaturi de preturi nivelul astaptarilor si pot fi decisive in alegerea facuta de client

⃟In timpul vizitei la salon: calitatea serviciului in sine, profesionalism, curatenie, atitudine

⃟Dupa vizita la salon: comunicarea cu clientii, personalizarea relatiei cu acestia

Iata o recenzie care reuneste multe aspecte nonconforme in relatia cu clientii intr-un salon de infrumusetare si de aceea il voi reda aici (fara nume insa si fara a indica locatia pentru care este facuta recenzia, pentru a nu dauna imaginii companiei)

“Nu se respecta programarile si clientii sunt tratati cu indiferenta. Am avut experiente proaste si la coafor si la manichiura/pedichiura. La coafor, desi am solicitat o tunsoare exact dupa poza, dupa 2 programari mi s-a spus ca voi fi tunsa altfel pentru ca “nivelul meu de comfort” este altfel. Deci, 2 ore pierdute + banii.
La manichiura/pedichiura am facut programare pentru o nunta, programare care nu s-a respectat (pur si simplu s-a anulat). Desi am solicitat o explicatie, mi s-a spus ca e vina mea ca am sunat-o pe respectiva angajata. Eu renunt la serviciile voastre, in conditiile in care mergeam o data pe saptamana.”

Citind un asemenea comentariu, un client ar avea mari dubii daca sa aleaga aceasta varianta si un manager de salon ar trebui sa ia masuri de urgenta, daca doreste sa isi castige si retina clientii.

Exista doua tipuri de manageri, cei ce actioneaza asa cum se facea odata, axati pe livrarea serviciului  si cei care, adaptati contextului actual,  livreaza o experienta pentru client in adevaratul sens al cuvantului.

Acestia din urma sunt interesati de reputatia salonului lor, de implinirea reala a asteptarilor clientilor  pentru ca acestia sa fie multumiti si sa revina. E cumva lesne de ghicit care categorie va reusi sa isi mentina un business solid si sa se dezvolte.

Cei care fac parte din a doua categorie sunt constienti de faptul ca experienta buna a unor clienti este generatoare de noi clienti pe baza recomandarilor, aceasta fiind una dintre cele mai bune (si mai ieftine) metode de promovare. Pentru acest tip de manageri, crearea unei experiente foarte bune pentru clienti NU este o cheltuiala ci este o investitie, in ciuda vremurilor incerte. De fapt, chiar asta este SOLUTIA pentru a reusi sa depasesti cu brio toate provocarile pandemiei.

Daca faci parte din cea de a doua categorie, stii deja cat de importanta este reputatia in strategia de retentie a clientilor. Si trebuie sa mai stii ca oricat de bune ar fi serviciile tale, intotdeauna vor exista si opinii nefavorabile. Important este ca raspunsul acestora sa fie dat astfel incat sa reusesti sa castigi respectul clientilor si sa-i determini sa (re)vina la tine.

Iar daca esti stresat(a) pentru ca nu stii cum sa raspunzi corect unei recenzii negative, fara a pierde increderea clientilor salonului, te ajut cu drag! Si in plus te pot ajuta si in cresterea ratingului pe diferite siteuri  pentru a genera clienti noi. Scrie-mi si vom gasi o cale rapida de a le pune in practica, astfel incat aceste aspecte sa nu mai constituie o bataie de cap pentru tine si sa te poti concentra pe cresterea afacerii tale!

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *