6 metode prin care sa-ti retii clientii noi dupa Black Friday

black friday, shopping, sale-2925476.jpg

Tic tac tic tac…O singura zi pana la Black Friday. Si anul acesta se preconizeaza un volum mare de vanzari, cu preponderenta in mediul online. Un studiu Romania- Insider arata ca anul trecut s-au facut prin PayU peste 5000 de tranzactionari pe minut. Date fiind conditiile si restrictionarile impuse de pandemie si anul acesta,  PayU estimeaza  anul acesta cumparaturi online de aproximativ 500 milioane de RON (aproximativ  100 millioane de euro) pentru Black Friday.

Bun bun, deci lumea este pregatita pentru Black Friday, peste 50 % dintre romani, conform aceluiasi studiu, fiind dispusi sa faca o achizitie.

Dar ce se intampla cu acesti clienti dupa Black Friday ? Te-ai gandit cum sa ii retii ?

Majoritatea companiilor pun focusul in aceasta perioada pe atragerea de noi clienti, insa nu se ridica la asteptarile clientilor cand este vorba despre completarea primei comenzi. Rezultatul este o prima impresie negativa asupra companiei, care descreste semnificativ sansele ca acel client sa revina sa cumpere. De altfel studiile arata ca 33% dintre clienti spun ca nu vor mai cumpara de la o companie dupa o experienta negativa cu aceasta.

Trecerea de la achizitie la retentie se realizeaza prin grija manifestata pentru clienti si post achizitie. Ce trebuie retinut este ca un client evalueaza experienta de la descoperirea produsului  si pana dupa primirea comenzii.

Iata cateva idei care te pot ajuta in retentia clientilor noi dupa Black Friday

  • Pana la primirea comenzii, e foarte posibil ca acei clienti la o prima achizitie sa mai verifice siteul in cautarea de informatii despre timpii de livrare. Livrarea rapida este un mare plus. Fii proactiv si transparent in transmiterea acestor informatii pentru a crea o impresie buna.
  • Asigura-te ca reprezentantii tai din Servicii clienti au informatiile aduse la zi privind campaniile, discounturile, termenii de livrare,  politica de retur, astfel incat sa poata oferi informatii corecte. Nimic nu e mai frustrant pentru un client decat sa aiba la capatul firului din partea companiei neinformata care sa nu i poata oferi un raspuns clar.
  • Fa in asa fel incat experienta de cumparare online sa fie cat se poate de rapida, cu cat mai putin efort pentru client. Acest lucru il poate determina sa revina sa cumpere de la tine.
  • Confirmarea comenzii pe mail si factura, trebuie sa fie clare, sa contina informatiile esentiale precum itemii cumparati, pretul, discountul, detaliile de urmarire a produselor precum si detalii legate de politica de retur. Retururile usoare creaza o experienta pozitiva care poate duce la vanzari aditionale. Tot pe confirmarea comenzii poti oferi informatii aditionale despre cum sa foloseasca produsul sau sa plasezi produse complementare
  • Dupa onorarea comenzii, trimite-le un email/ SMS prin care sa le multumesti si sa le ceri feedbackul despre cum a decurs experienta lor de cumparare si despre produsul achizitionat. Ar fi o prima comunicare cu acei clienti, al carui scop nu este vanzarea propriu zisa ci detaliile despre experienta lor. Acest tip de email este o sursa de ameliorare a serviciilor tale si un prim pas in relatia cu clientul.
  • Trimite-le un email in care sa le propui in semn de multumire pentru prima achizitie un discount la urmatoarea comanda

Luand in considerare experienta clientilor tai si analizand feedbackurile lasate vei putea gasi metode de a-ti imbunatati serviciile si a crea increderea in brand, un factor important in retentia clientilor.

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *