Cum asiguri o experienta perfecta de Black Friday in offline?

black friday, discounts, discount-2901754.jpg

Se apropie Black Friday cu pasi repezi.  Conform unui studiu International eComm Pulse 2021” realizat de iSense Solutions pentru GPeC,Increderea romanilor  in online a crescut cu 15% fata de 2020, ajungand ca 41% dintre romani sa aiba incredere in cumparaturile online. Asadar lupta se da pe toate fonturile on line si offline.

Desi inca multi romani se declara sceptici cu privire la  veridicitatea ofertelor sau intinderea campaniei pentru perioada lunga de timp, evenimentul Black Friday trebuie pregatit ca la carte, atat in online cat si in offline. Pentru ca internetul abunda in idei pentru campaniile de marketing, ma voi concentra pe partea de offline, care ramane importanta pentru consumatorii romani

Am dat peste un studiu foare interesant “ O analiza a comportamentului consumatorului de Black Friday” care abordeaza acest eveniment din perpectiva emotiilor aratate de client si nu din perspectiva businessului. Analiza aceasta este  realizata pe baza observatiilor  asupra comportamentului consumatorilor din magazine, din momentul asteptarii deschiderii si pe parcursul cumparaturilor. Desi majoritatea cumparatorilor au fost calmi (47%) si amabili (32%) , sentimentele negative  cele mai intalnite au fost anxietate (25%), iritabilitate (24%) si oboseala (23%).

Situatiile intalnite de tipul « Nimeni nu stie nimic », nu sunt semne, « Cuponul a expirat » «  pretul indicat in reclama nu corespunde replici ce indica frustrari ce pot degenera in comportamente violente ce pun in pericol securitatea angajatilor si a clientilor.

Observatiile studiului sunt interesante din perspectiva retailerilor pentru a putea crea o experienta placuta de cumparare  si a creste increderea consumatorilor in brand. Angajatii trebuie foarte bine instruiti cu privire la amplasarea produselor, politicile de dicount cupoane si etichetarea produselor. Desi presiunea este mare pentru angajatii participanti la eveniment, aspectelor de mai sus li se adauga abordarea politicoasa si amabila a fiecarui client, in accord  cu emotiile acestuia.

Desi rezultatele studiului  cu privire la emotiile consumatorilor nu pot fi general valabile, concluziile pentru retaileri legate de imbunatatirea experientei consumatorilor sunt esentiale pentru gestiunea corecta a unui eveniment de asemenea amploare.

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *