Standardele si importanta lor pentru business-ul tau

weights, weight, scales-2704621.jpg

« Vreau sa-mi pastrez clientii si sa le intaresc increderea in companie. Dar de unde sa incep ? Ce sa fac ? » asta a fost inceputul unei discutii cu un client in care mi –am dat seama ca de fapt este o intrebare fireasca atunci cand ai déjà o afacere pe care vrei sa continui sa o dezvolti sau vrei sa protejezi ceea ce ai creat deja.  Printre primele lucruri  pe care tu ca manager trebuie sa le faci  este sa creezi o viziune pe termen mediu sau lung in care sa aliniezi valorile pe care le doresti si sa setezi standarde…sau daca ele exista, sa le revizitezi din cand in cand in asa fel incat sa te asiguri ca ele corespund realitatii din teren.

Auzim atat de des expresii de genul « la cele mai inante standarde » sau « dupa standardele mele », sau « dimensiunea standard » care au in comun doar definitia si anume «set de norme care reglementeaza calitatatea ». Ele difera insa mult in functie de domeniul de activitate, de produse/concepte si de  valori personale.

Desi atat de multe si de diferite, standardele sunt de fapt niste niste principii pe care le adoptam si le adaptam (de cele mai multe ori ele sunt déjà reglementate in domeniul nostru de activitate), peste care nu putem trece fara a ne abate de la calitate sau de la o conduita in acord cu valorile noastre sau ale companiei.

Standardele, unele scrise, altele nescrise ne ghideaza comportamentul in viata personala si in cea profesionala si au printre altele ca scop definirea imaginii pe care o proiectam despre noi sau despre compania noastra. ISO International Standard Organisation pune la dispozitie ghiduri si practici pentru cresterea satisfactiei clientilor, dar in ziua de azi, chiar daca nu ai clasificarea ISO pe perete, tot trebuie sa acorzi o mare atentie calitatii, imaginii si clientilor tai.

Pentru o companie, standardele inseamna in mare parte reprezentare/ imagine si aceasta trebuie sa transmita clientului o stare de bine, sa inspire incredere si fiabilitate.

Ar trebui sa fie standard sa suni la o companie si sa ti se raspunda cu numele companiei si numele operatorului, in vanzari ar trebui sa fie standard sa fii salutat ca si client de indata ce intri intr—un magazin asa cum in hotelarie curatenia impecabila ar trebui sa fie un standard. In orice domeniu ai activa in relatie cu clientii, zambetul si atitudinea pro-client ar trebui sa constituie standarde in desfasurarea activitatii.

Tu ca manager, trebuie sa constientizezi ce este valoros pentru tine/ business-ul tau, ce imagine si ce valori iti doresti sa perceapa clientii tai, sa le implementezi in cadrul companiei tale si sa ceri angajatilor sa le respecte. O mica biblie a companiei daca mi s-ar permite comparatia.

Iar monitorizarea continua a implementarii acestor standarde trebuie sa devina o rutina zilnica. Partea buna este ca puse in practica si exersate, ele vor fi natural aplicate in relatia cu clientii, iar rezultatele vor duce la imbunatatire imaginii si la cresterea increderii clientilor in companie.

In conditiile in care studiile arata ca 90% dintre client citesc recenzii on line inainte de a achizitiona un produs / un serviciu, imaginea pe care o proiectezi si standardele companiei sunt absolut necesare in a-ti atrage si retine clientii.

Daca ai nevoie de ajutor in stabilirea standardelor pentru business ul tau, da-ne de stire si te ajutam cu mare drag !

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *