Standardele și importanța lor pentru business-ul tău

weights, weight, scales-2704621.jpg

« Vreau să-mi păstrez clienții și să le întăresc încrederea în companie. Dar de unde să încep ? Ce să fac ? » asta a fost începutul unei discuții cu un client în care mi–am dat seama că de fapt este o întrebare fireasca atunci când ai déjà o afacere pe care vrei să continui să o dezvolți sau vrei să protejezi ceea ce ai creat deja.  Printre primele lucruri  pe care tu ca manager trebuie să le faci  este să creezi o viziune pe termen mediu sau lung în care să aliniezi valorile pe care le dorești și să setezi standarde…sau dacă ele există, să le revizitezi din când în când în așa fel încât să te asiguri că ele corespund realității din teren.

Auzim atât de des expresii de genul « la cele mai inante standarde » sau « după standardele mele », sau « dimensiunea standard » care au în comun doar definiția și anume «set de norme care reglementează calitatatea ». Ele diferă însă mult în funcție de domeniul de activitate, de produse/concepte și de  valori personale.

Deși atât de multe și de diferite, standardele sunt de fapt niște principii pe care le adoptăm și le adaptăm (de cele mai multe ori ele sunt déjà reglementate în domeniul nostru de activitate), peste care nu putem trece fară a ne abate de la calitate sau de la o conduită în acord cu valorile noastre sau ale companiei.

Standardele, unele scrise, altele nescrise, ne ghidează comportamentul în viață personală și în cea profesională și au printre altele ca scop definirea imaginii pe care o proiectăm despre noi sau despre compania noastră. ISO International Standard Organisation pune la dispoziție ghiduri și practici pentru creșterea satisfacției clienților, dar, în ziua de azi, chiar daca nu ai clasificarea ISO pe perete, tot trebuie să acorzi o mare atenție calității, imaginii și clienților tai.

Pentru o companie, standardele înseamnă în mare parte reprezentare/ imagine și aceasta trebuie să transmită clientului o stare de bine, să inspire încredere și fiabilitate.

Ar trebui să fie standard să suni la o companie și să ți se răspundă cu numele companiei și numele operatorului, în vânzări ar trebui să fie standard să fii salutat ca și client de îndată ce intri într—un magazin așa cum în hotelarie curățenia impecabilă ar trebui să fie un standard. În orice domeniu ai activa, în relațiă cu clienții, zâmbetul și atitudinea pro-client ar trebui să constituie standarde în desfășurarea activității.

Tu ca manager, trebuie să conștientizezi ce este valoros pentru tine/ business-ul tău, ce imagine și ce valori iți dorești să perceapă clienții tăi, să le implementezi în cadrul companiei tale și să ceri angajaților să le respecte. O mică biblie a companiei daca mi s-ar permite comparația.

Iar monitorizarea continuă a implementării acestor standarde trebuie să devină o rutină zilnică. Partea bună este că puse în practică și exersate, ele vor fi natural aplicate în relația cu clienții, iar rezultatele vor duce la îmbunatățirea imaginii și la creșterea încrederii clienților în companie.

În condițiile în care studiile arată că aproximativ 80% dintre clienți citesc recenzii on line înainte de a achiziționa un produs / un serviciu, imaginea pe care o proiectezi și standardele companiei sunt absolut necesare în a-ți atrage și retine clienții.

Daca ai nevoie de ajutor în stabilirea standardelor pentru business ul tău, dă-ne de știre și te ajutăm cu mare drag !

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

3 thoughts on “Standardele și importanța lor pentru business-ul tău”

  1. Pingback: Știi cât de important este feedbackul? - GRIFIN - Consultanta si training in Servicii Clienti

  2. Pingback: Experiență clienți versus Serviciul clienți - GRIFIN - Consultanta si training in Servicii Clienti

  3. Pingback: Servir, c`est sourire - GRIFIN - Consultanta si training in Servicii Clienti

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *