Ce ar determina un client sa nu se mai intoarca la tine ?

Un studiu pe care l-am efectuat pe 119 persoane privind experienta consumatorilor, arata ca majoritatea respondentilor inca prefera cumparaturile fizice (73.1%), iar pentru 56.3 % dintre acestia, atitudinea angajatilor este un factor cheie in retentia si fidelizarea clientilor.

In afacerea ta, iti instruiesti oamenii, ii ajuti, te asiguri ca se aliniaza viziunii tale. Intr-adevar, dinamica actuala a locurilor de munca este dificila, contextul este incert, insa, daca vrei o sa-ti dezvolti afacerea, ai nevoie de clienti. Iar clientii au nevoie sa aiba in fata de persoane deschise, empatice si profesioniste.

Imi vine in cap un lant de retail alimentar de langa casa mea, foarte comod pentru a-mi face cumparaturile. Dar acolo lucreaza o persoana pe care daca o vad, nu intru, prefer sa merg mai departe catre un alt magazin. De ce ? Pentru ca reuseste de fiecare data sa revolte omul din mine, pentru ca nu are nimic din ce ar trebui sa aiba un reprezentant client. Fraze laconice, atitudine blazata, asta daca nu nu pare deranjata din start…genul de vanzator « NU avem ». Nu vei auzi niciun « buna ziua », niciun « multumesc » de la ea, chiar daca esti tu primul care le spui.

Mama mea imi spunea intotdeauna ca in relatiile cu oamenii, nu este obligatoriu sa saluti, dar este obligatoriu sa raspunzi la salut. Dar in vanzari, aceasta zicala devine una din cele 10 porunci. Abordarea si expertiza sunt primele doua atu-uri pe care le poti arunca in joc in castigarea clientilor

Daca intr-un magazin de retail alimentar inca mai intalnim astfel de comportamente, pe considerentul  ca este flux mare de clienti si ca oamenii vor cumpara oricum cele necesare traiului zilnic, in orice alt domeniu trebuie mare atentie acordata oamenilor pe care ii ai in contact direct cu clientii.

O abordare mai recenta a mixului de marketing pozitioneaza oamenii ca fiind al 5 lea P (People) alaturi de pret, produs, piata si si promovare. Oamenii sunt cele mai importante elemente atunci cand vorbim despre servicii sau experienta client si sunt cheia in strategia unei companii pentru retentia si fidelizarea clientilor.

Tu manager, ca si client al brandului tau, tu cum ai relationa cu oamenii tai ? Ai fi multumit ? Ai reveni ?

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *