Cum iti retii clientii intr-o farmacie?

snake, medical, caduceus-34904.jpg

Experienta clientilor este in stransa legatura cu vanzarile companiei tale, fie ca vorbim de cresterea numarului de clienti, fie ca vorbim de reputatia firmei. Ca si client, nu vrem sa ni se vanda, dar vrem sa cumparam si ne ducem cu inima deschisa acolo unde stim ca primim ajutor.

Farmacia este unul din locurile unde mergem des poate chiar regulat.  Daca produsele pe care le dorim sunt insotite de acest ajutor (provenit din expertiza si empatie), suntem cu 50 % mai dispusi (statistic vorbind) sa achizitionam si altceva.

Clientul  intra in farmacie  cautand ajutor si sfaturi, sperand sa gaseasca acel ceva care sa ii ia durerea, neavand insa, de cele mai multe ori, cunostintele tehnice necesare in a descifra compozitiile produselor,  substantele active  etc.

Poate primi exact ce cere ( in cazul in care cere expres un anumit medicament vazut in reclame sau recomandat) sau i se pot propune alte variante. Poate primi produse complementare care sa il ajute, iar aici farmacia in sine poate sa castige prin tehnici de up sell si cross sell. Cand vine vorba despre sanatate, oamenii sunt dispusi sa scoata din buzunar oricat numai sa se simta mai bine.

Rolul farmacistului este de multe ori foarte important atat pentru client cat si pentru companie.

Ieri, in decurs de 15 minute, am asistat intr-o farmacie la doua situatii in care atat  farmacia cat si clientul ar fi avut de castigat.

« Vreau un sirop pentru tuse …stiti e si seaca dar si productiva ». “Pentru adulti sau copii ? “a intrebat farmacista si fara sa puna vreo alta intrebare,  scoate un produs ( nu ii voi da numele), il pune pe masa si indica pretul. Omul plateste, intreaba daca merge la copii si de la ce varsta si se tot uita pe cutie. Era momentul in care farmacistul ar fi trebuit sa ii explice de la ce varsta, de ce i-a recomandat acel produs, acel MINIM de informatii necesar.   Nu mai vorbesc de alte informatii complementare ( feedback de la  alti clienti, utilitatea produsului, moduri de combinare pentru un efect mai bun etc etc)  care sa ajute la cresterea increderii clientului in farmacia respectiva si in experienta farmacistilor. Liniste deplina.

Urmatorul client inteaba : “Buna ziua. Vreau si eu un Espumisan sau Kebene”. Farmacista scoate unul din cele doua produse si il pune pe masa si anunta pretul. Persoana plateste si pleaca, exact ca si cum ar fi cumparat produsul din hipermarket, unde nu ai pe cine sa consulti.

Daca vrei sa-ti retii clientii, sa dezvolti acea relatie cu clientii tai, ajuta-i sa gaseasca in farmacia ta un sprijin real.  Farmacistii nu trebuie sa transforme orice vanzare in consultatie, nici nu e de dorit, dar un minim necesar pentru a putea cunoaste nevoile si afectiunile clientilor este indicat pentru a le recomanda produsele potrivite si a-i convinge sa mai revina ulterior. Iar daca expertiza acestora se adauga si un strop de empatie, clientii vor reveni cu incredere, chiar daca va trebui sa se deplaseze mai departe sau daca produsul e putin mai scump.

close

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *