Experiența clienților nu este doar pentru clienți!

Experiența clienților NU ESTE despre clienți. Este despre îndeplinirea obiectivelor de business ale companiei (vânzări, imagine, fidelizare)intelegerea nevoilor clientilor

ținând cont de percepția clienților.

Exact! Ca să vinzi mai mult trebuie să ai clienți mulțumiți. Și cum pot fi mulțumiți clienții ? Arătându-le că le înțelegi nevoile și făcând din experiența de cumpărare și folosire a produselor/servicilor tale una super facilă și plăcută pentru client.

Cum poți face asta ?

Punând preț pe nevoile consumatorilor, dându-le confortul și rapiditatea de care au nevoie, întărindu-le încrederea, arătându-le aprecierea atât de necesară vei reuși să îi transformi în clienți fideli, care revin și te recomandă. Și deoarece în economia actuală este foarte greu să concurezi pe produse, servicii sau prețuri, diferența o face focusul pe client și pe ce contează realmente pentru acesta.

Concret…

Companiile încep să înțeleagă cât de mult contează cunoașterea și respectarea nevoilor clienților. Iar exemple sunt din ce în ce mai multe, din fericire.

  • În retailul alimentar, noua direcție de dezvoltare este implementarea caselor self service. În primul rand pentru că studiile arata preferința clienților de a avea macar) opțiunea de self service ( 67% conform unui studiu Zendesk ) iar în al doilea rand pentru a evita pirederea unor vânzări, pentru că un client cu câteva produse e puțin probabil să dorească să aștepte la rand, preferând alte opțiuni mai rapide.
  • Un alt exemplu în care se iau în calcul nevoile clientului, cu profit pentru companie, este opțiunea de a încerca un produs sau serviciu înainte de a-l cumpăra. Un curs gratuit dintr – o serie de 10, să spunem. Clientul va fi mulțumit, va avea posibilitatea să testeze gratuit, iar dacă îi va placea, va cumpăra celelate 9 cursuri și poate alte cursuri suplimentare.
  • Sau dacă într-un salon de coafură, majoritatea clientelor întreabă de manicură sau alte servicii adiționale, cea mai bună variantă este să aduci aceste servicii în interiorul salonului. Făcând asta, crești șansele că acel client să revină la tine, și să nu ajungă spre alte opțiuni care îi sunt poate mai convenabile ca timp și bani. Poți face chiar pachete sau oferte speciale, reușind să iți mărești profitul.
  • Sau un hotel, unde angajații stiu să comunice cu clienții, îi ajută cu orientarea locală sau cu diferite mici servicii, făcandu-le sejurul cât mai plăcut, va avea de câștigat primind recomandări pozitive și fidelizandu-și clientela.

Exemplele pot continua, pe toate domeniile de activitate. Dar toate pleacă de la ascultarea vocii clienților și de la înțelegerea nevoilor acestora. La capătul opus sunt recenziile și experiențele negative, care dinamitează capitalul de încredere al clienților, trimițându-i pe aceștia direct în brațele concurenței.

Cum poți câștiga?

Cu cât înțelegi mai rapid care sunt nevoile clienților și cum îi poți ajuta tu mai bine decât o pot face competitorii tăi, cu atât mai ușor iți va fi să-ți atingi și depășești obiectivele comerciale. Planifică experiență clienților tăi !

VREI SĂ-ȚI FIDELIZEZI CLIENȚII?

Îți dezvăluim 10 reguli de aur care să te ajute să-ți păstrezi clienții aproape. Vrei ?

This field is required.

Prin completarea formularului îți oferi consimțământul pentru a primi ofertele de care ai nevoie!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *